czwartek, 24 marca 2016

...słodkie święta bez cukru


Już za chwileczkę, już za momencik zasiądziemy przy wielkanocnych stołach w gronie rodziny. Będzie gwarnie, radośnie i smacznie. A do tego może być jeszcze zdrowo i słodko :)

Ostatnio po głowie chodzą mi przepisy na mazurki.
Pierwszy już powstał i chcę się podzielić przepisem. 

Dzisiaj zrobimy mazurek bez cukru, bez pszenicy i jaj


Czy będzie smaczny - sami ocenicie :)








Ciasto:

  • mąka gryczana (200g)
  • olej kokosowy ( 2 łyżki stołowe)
  • mus z daktyli - taka ilość aby ciasto się skleiło i było lekko słodkie
    ( daktyle suszone zalej gorąca wodą i poczekaj aż zmiękną, a następnie zmiksuj blenderem do jednolitej masy - mus gotowy) - cały mus zrobiłam z 200 g suszonych daktyli

Przygotowanie:  Połącz ze sobą wszystkie składniki i ugniatając wyrób ciasto, a następnie zawiń w papier i włóż na godzinę do lodówki. Po godzinie wyjmij ciasto i rozwałkuj - jeśli okaże się, że ciasto jest twarde poczekaj aż osiągnie pokojową temperaturę.



Krem:

  • mus z daktyli
  • olej kokosowy (2-3 łyżki stołowe)
  • surowe/gorzkie kakao (4-6 łyżeczek)
  • orzechy - ja wrzuciłam miesznkę (włoskie, macadamia, laskowe,nerkowce)
  • figi suszone (3sztuki)
  • morele suszone(3 sztuki + dekoracja


Przygotowanie: Roztop olej kokosowy i dodaj do niego mus 
z daktyli oraz kakao.(ja roztopiłam olej w kąpieli wodnej) Mieszaj tak długo aż składniki ładnie się połączą ze sobą. Nastepnie dodaj posiekane drobno orzechy, figi suszone oraz morele i wymieszaj całość. Odstaw do ostygnięcia - jak włożysz do lodówki szybciej masa stanie się gęsta.A następnie posmaruj całe ciasto, które w między czasie ostygło. Na samym wierzchu możesz przyozdobić całość orzechami
i morelami. 
Ciasto włóż w całości do lodówki na 2-3 godziny.
A potem możesz cieszyć podniebienie świątecznym mazurkiem












2 komentarze:

  1. U mnie niestety w tym roku będzie zwykły mazurek z masłem i cukrem, ale za to upiekłam dietetyczny sernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i równowaga w te święta zostanie zachowana :) A najlpeiej jak jeszcze wszystko uda się spalić na świątecznym spacerze :)

      Usuń