niedziela, 27 lipca 2014

... amarantusowy indyk

Wiecie czego mi brakowało podczas urlopu? Mojej kuchni. 
Tak, właśnie tego aby móc na spokjnie zrobić sobie to, na co w danej chwili miałam ochotę. 
Dlatego stwierdziłam, że należy nadrobić te dwutygodniowe zaległości. I dzisiaj w mojej kuchni zrobiłam na szybko przepyszne, dietetyczne kotleciki z indyka. Palce lizać.
Oczywiście cały czas przyżądzenia ich nie zajął mi więcej niż 20 minut. 
Zatem wrzucam dla Was kolejny zdrowy i pyszny przepis na szybki obiad :)

KOTLECIKI Z INDYKA W AMARANTUSIE

    Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • 1 jajo (opcjonalnie)
  • 3 łyżki stołowe otrębów gryczanych
  • 3 łyżki stołowe amarantusa ekspandowanego 
  • przyprawy wedle smaku ( ja dodałam : pieprz, czosnek, curry, cynamon, szczyptę soli himalajskiej)


Przyrządzenie:
Wszystkie składniki połącz ze sobą aż powstanie jednolita masa. Z mięsa uformuj kotleciki. Następnie wysyp amarantusa na talerzyk - będzie on służył jako panierka. Kotleciki obtocz
w amarantusie. A  w międzyczasie poczekaj aż teflonowa patelnia będzie na tyle gorąca aby móc położyć ktleciki żeby je upiec. Pieczemy czywiście bez oleju.


Takie kotleciki nie mają w sobie glutenu, więc jak najbardziej można polecić je osobom uczulonym. Pamiętaj, że bez problemu możesz nie dodawać do mięsa jaj - ono i tak się połączy w całość i wyjdą smaczne kotleciki na obiad.
Zatem do dzieła kochani !

2 komentarze:

  1. Czy dodać 3 łyżki amarantusa do masy mięsnej,cy ma on być użyty jako panierka?.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te 3 łyżki mają być wrzucone do mięsa razem z otrębami. Do panierki sypnąć można na talerz ile się chce aby starczyło na obtoczenie kotlecików w amarantusie.

      Usuń