poniedziałek, 27 kwietnia 2015

... rumianek dobry na wszystko


Od jakiegoś czasu pijam zioła. Czystek i Rumianek przede wszystkim przodują na półce w mojej kuchni.

Dlaczego czystek?
Teraz dużo się mówi o tym ziele. Jak donosi literatura zielarska, czystek ma wielkie właściwości lecznicze. 
Czystek posiada dużą ilość polifenoli tzw. antyoksydantów, które neutralizują w organizmie nadmiar wolnych rodników. 
Ale musicie wiedzieć, że nie ma żadnych naukowych badań, które by potwierdziły cudowne właściwości czystka, o których czytałam w internecie, że np. działa na komórki rakowe, zapobiega ptasiej grypie, czy w chorobie niedokrwiennej serca ect. Czystek polecam jako uzupełnienie diety. 
Tak samo jak rumianek, który kocham pić.

Rumianek natomiast znany jest od dawien dawna i z tego co jest mi wiadomo, to właśnie on posiada najbogatszą bibliotekę badań klinicznych i udokumentowanych właściwości leczniczych. Wiadomo, że rumianek ma działanie przeciwzapalne, rozkurczające, przeciwbakteryjne. Można go stosować doustnie jak i do użytku zewnętrznego. Można go stosować podczas zaparć, biegunek, bólów brzucha. 
Stosowany na zewnątrz pomaga w szybszym gojenu się ran, owrzodzeń, czy w zapaleniu spojówek. Mogą go stosować dzieci i dorośli.
Picie rumianku uspokaja i wycisza delikatnie organizm.
Osobiście uwielbiam smak i zapach zaparzonego rumianku. 
Zazwyczaj wracam do tej herbaty na wiosnę :) 
Przypomina mi ona zapach łąk i lata, a przy okazji wnosi wiele dobrego do organizmu...

1 komentarz:

  1. Oo tak! Rumianek działa na wszystko :) osobiście piję go po ciężkim dniu na uczelni, uspokaja, a także pomógł mi gdy miałam problemy z żołądkiem. Czystek zawital do mnie wczoraj, więc będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń