poniedziałek, 3 lipca 2017

...brokuły z kaszą jaglaną

Zupełnie nie martwię się tym, że nie mam ostatnio weny do gotowania. Wtedy zazwyczaj staram się korzystać z prostych przepisów, które nie wymagają ode mnie inwencji twórczej. Dziś na talerz wrzucam kaszę jaglaną oraz brokuła. 
Nie wiem czy wiesz, że brokuł jest warzywem zawierającym dużą ilość witamin  z grupy B, C, A, K oraz minerały takie jak magnez, fosfor, wapń, potas.
Jest to warzywo mało kaloryczne ale z dużą zawartością białka.
Jak badania dowodzą jest to warzywo, które chroni przed nowotworami. Dlatego nie powinno go zabraknąć w każdej kuchni. 
Zresztą tak samo jak kaszy jaglanej, która jest produktem bezglutenowym. Jest to ziarno, które działa leczniczo na organizm. Zmniejsza stany zapalne błony śluzowej. Posiada właściwości termoregulacji i dobrze ogrzewa organizm.
Zatem połączenie kaszy jaglanej z brokułem to ciekawy duet, który można wykorzystać w kuchni np. na obiad lub kolację.
Mój obiad jest prosty w przygotowaniu, a zatem do dzieła, zaczynamy.

Skladniki:
  • 1 brokuł
  • 50 g kaszy jaglanej
  • szczypta soli himalajskiej
  • łyżka masła lub oleju kokosowego
Przygotowanie:
  • Brokuła umyj, pokrój i ugotuj na parze
  • Kaszę jaglaną dzień wcześniej namocz w wodzie ( najlepiej na noc), następnie odlej wodę w której była moczona kasza. Wlej czystą wodę i dodaj kaszę oraz szczyptę soli. Ugotuj.
  • Ugotowaną kaszę odcedź i nałóż na talerz, a gotowy brokuł posmaruj łyżką masła lub oleju koko ( wedle smaku)

 
I posiłek w 15 minut gotowy. Prosty, szybki i smaczny. Polecam każdemu, kto tak, jak ja ostatnio nie ma natchnienia do gotowania i stania w kuchni.

1 komentarz:

  1. Posiłek sam w sobie bardzo fajny i smaczny, ale ja dodałabym do niego nieco białka :) Czy to kawałeczek kurczaka czy np. łososia wędzonego lub pieczonego - od razu posiłek staje się pełnowartościowy :) Jeśli masz często takie dni, że nie chce ci się długo stać przy garach to wejdź na stronę https://michalwrzosek.pl/o-mnie, tam też znajdziesz wiele szybkich przepisów

    OdpowiedzUsuń