sobota, 1 kwietnia 2017

Stres to zło wcielone

Nie zdawałam sobie sprawy jak stres może wyniszczyć organizm. Jak może siać spustoszenie w narządach wewnętrznych. Jak może rozregulować gospodarkę hormonalną. Zawładnąć snem, a także rozprzestrzeniać ból. Do momentu kiedy sama stanęłam z nim twarzą w twarz.
Nie przypuszczałam także, że zmiana miejsca zamieszkania i pracy może wpłynąć tak stresogennie. Teraz już wiem, że stres to cichy zabójca, który potrafi zniszczyć człowieka jeśli w odpowiednim czasie się nie zareaguje, aby wyeliminować stres z życia( do minimum).


Ważną rzeczą w tym wszystkim jest to, aby działać szybko. Ponieważ długotrwały stres może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych takich jak wrzody, nadciśnienie tętnicze, bezdech senny, zawał, depresja, nerwice, problemy z pociągiem seksualnym. Poza tym permanentny stres, który towarzyszy w pracy i w życiu codziennym może powodować bezsenność, nadpobudliwość i nerwowość, bóle głowy, nerwobóle w całym ciele - zaczynając od stawów, kręgosłupa, po bóle w klatce piersiowej. Trzeba jednak pamiętać, że każdy człowiek różni się jeśli chodzi o wrażliwość na stres. 

Ważną rzeczą, która należy sobie uzmysłowić, jest to, że nie sam stres ale reakcja człowieka na tenże stres wpływa negatywnie na jego stan psycho-fizyczny.
Zatem jak sobie radzić ze stresem, który jest wszechobecny?
Umiejętność radzenia jest dużą wartością dodaną w życiu. Pomaga złagodzić negatywne skutki stresu. A systematyczne treningi pomogą wrócić do zdrowia psychicznego jak i fizycznego.

Osobiście staram się wyeliminować stres do minimum. A co mi w tym pomaga?
  • spacer z dala od komputera, bez internetu, bez miasta, w lesie- krótki(15-20 minut) jak nie mam czasu lub dłuższy( 1 godz.) kiedy mam wolne
  • 5-10 minut leżenia w ciszy i totalne odcięcie się od myśli. Skupienie na oddechu i na tym, co jest tu i teraz ( jest to niezwykle trudna umiejętność)
  • bieganie w terenie - bez muzyki, z wyciszonym telefonem 
To są moje trzy skarby, które pozwalają mi wrócić do równowagi umysłu. Do tego dieta z mniejszą ilością węglowodanów i większą ilością warzyw i można powiedzieć, że widać światełko w tunelu. 
 
A Ty jak sobie radzisz ze stresem ?
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz