czwartek, 23 czerwca 2016

... Tato, chodź na naleśniki

Dziś dzień ojca. Pamiętacie ? 
 A jak wiadomo od dawien dawna mężczyzna lubi dobrze zjeść. 
Zatem zrób dla taty naleśniki - na podwieczorek :)
Dlaczego by nie ??? Każdemu należy się chwila odpoczynku i przyjemności z jedzenia.
Wczoraj testowałam swój nowy mikser, który spisał się na medal.
Zrobiłam naleśniki gryczane.
Może będziecie chcieli zrobić własnie takie naleśniki ?
To nic skomplikowanego




Składniki:

  • 2 jaja
  • 1 dojrzały banan
  • 100 g mąki gryczanej
  • łyżka stołowa oleju kokosowego
  • 50 ml wody mineralnej


Przygotowanie:

  • Przygotuj mikser i blender
  • Oddziel białko od żółtka. Ubij białko na sztywno.
  • Obierz banana i dodaj do żółtka, a anstępnie zblenduj dodając olej kokosowy
  • Do ubitej piany powoli zacznij dodawać mąkę cały czs miksując,
    a na stępnie dołóż masę bananową.
    Wszystko wymieszaj powoli mikserem.
  • Jeśli  ciasto jest za gęste - dolej wody 
  • Nagrzej patelnię i rozprowadź ciasto na rozgrzanej powierzchni, piecz po obu stronach


Wam też zawsze pierwszy naleśnik wychodzi gruby ? U mnie tak jest zawsze - od razu widać, który pierwszy wyszedł z patelni. 
Swoje naleśniki zjadłam z powidłami truskawkowymi, które oczywiście sama zrobiłam :)
Smaczego !!!



1 komentarz:

  1. Wyglądają tak pysznie, że aż sobie zaraz też przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń