wtorek, 17 maja 2016

...wiosenna botwinka

Uwilbiam wiosnę pod każdym względem. Ale najwięcej radości przynoszą mi młode warzywa, które smakują wyśmienicie. 
W mojej kuchni ostatnio zagościły buraki, z którch zrobiłam przepyszną botwinkę.
Buraki jak pewnie wiecie to cenne źródło wielu minerałów takich jak żelazo, magnez, potas, cynk, mangan, cez. Poza tym barwniki zawarte w buraku należą do bardzo silych przeciwutleniaczy. Zwiększają przyswajanie tlenu przez komórki, a co za tym idzie wspomagają układ krwionośny.

Składniki mineralne zawarte w buraku są rozpuszczalne w wodzie. Dlatego też jak już gotować buraki to tylko w zupie. Ja poczyniłam to i ugotowałam przepyszną botwinkę - palce lizac. 
Bardzo prosto można przygotować taką zupę.






Składniki:
  • wywar z włoszczyzny (można zrobić również wywar z mięsa i włoszczyzny) - ja dodałam więcej marchwi (3-4 szt.)
  • pęczek młodych buraków (3-4 szt)
  • przyprawy wedle smaku: sól, pieprz
  • 2 szt. młodych ziemniaków

Przygotowanie:
  • zblenduj włoszczyznę, która gotowała się w garnku (jeśli wywar jest z miesem można mięso rozdrobnić i dorzucić do zupy)
  • obierz i pokrój w kostkę ziemniaki i buraki, a liście buraków umyj i również drobno posiekaj
  • wrzuć warzywa do garnka i gotuj jeszcze całość około 20 minut.
Osobiście nie zaprawiam takich zup w ogóle ale blenduję kilka warzyw aby zagęścić konsystencję. 
Polecam tak robić bo zupy smakują obłędnie :)
Smacznej botwinki :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz