wtorek, 15 grudnia 2015

... sama słodycz bez cukru - czyli naleśniki gryczne z bananem


Och... 
Stęskniłam się za wami, bo tak dawno mnie tu nie było...
Dlatego dzisiaj chcę podzielić się przepisem bez cukru, bez pszenicy i na upartego bez jaj. 
Będzie smacznie, krótko i na temat.
Na przepis wpadłam w niedzielę, kiedy to nie mając nic oprócz jaj i mąki gryczanej w kuchni zrobiłam coś tak dobrego, że na samą myśl moje ślinianki zaczynają pracować intensywniej.
Mąka gryczana może być używana do wypieków i nie musicie się obawiać, że nie wyjdzie z niej ciasto. Śmiem twierdzić, że świetnie zastąpi mąkę pszenną podczas robienia świątecznych pierogów. Warto przemysleć zatem jej zakup :)







A jak przygotowałam te smaczne naleśniki i co potrzebowałam znajdziecie poniżej. Do dzieła kochani.
Składniki:
1 jajo (jeśli nie możesz jeść jaj, nie musisz dodawać)
1 dojrzały banan
150 ml wody mineralnej
4 łyżki stołowe mąki gryczanej
1 mała łyżeczka cynamonu 
1 łyżka stołowa oleju kokosowego ( może być też masło klarowane)

Przygotowanie:
Wsyp makę do wysokiego naczynia. Dolej wodę i wbij jajo. Następnie wkrój banana
i wszystko zmiksuj blenderem aż powstanie jednolita, kremowa masa. Dosyp cynmon
i dodaj olej kokosowy. Wszystko wymieszaj. Rozgrzej patelnię. 
A ciasto rozprowadź aby powstał naleśnik. Można formować małe placuszki. 
Placki można jeść same lub z nadzieniem. 
Ja posmarowałam je musem z jabłek własnej roboty.
Smacznego

1 komentarz:

  1. uwielbiam wypieki i desery z mąki gryczanej, w wersji bananowej jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń