czwartek, 22 maja 2014

... dobra regenreacja to klucz do sukcesu

Przyznam się bez bicia, że wczoraj zaczęłam pisać dla Was tekst późno w nocy, jak już położyłam się do łóżka i co? 
I zasnęłam na klawiaturze ze zmęczenia... 
Zatem ku przestrodze dla siebie i dla Was stwierdziłam, że zamiast o jedzeniu napiszę trochę o odpoczynku i regeneracji naszego organizmu.

Jestem żywym przykładem na to, że nie ma ludzi niezniszczalnych. Pamiętajcie o tym, że praca i ciężkie treningi nie zaprowadzą Was na szczyt sukcesu. 
Bardzo ważnym elementem jest regeneracja ciała. Aby cała machina działała jak należy trzeba odpowiednio zadbać o odpoczynek i dietę. 
Sen jest bardzo ważny w naszym życiu bo nie tylko pomaga w regeneracji mięśni ale zbawiennie wpływa na ośrodkowy układ nerwowy.

To właśnie podczas snu dochodzi do uwalniania niektórych hormonów w organizmie.
Średnia długość snu wynosi od 6 do 9 godzin na dobę. I w tym właśnie czasie doświadczamy aż pięciu faz snu, które trwają około 90 minut. Sen ma charakter cyklu. Rozpoczyna się od lekkiego i płytkiego snu, poprzez średni, aż do głębokiego snu. Przez pierwszą połowę nocy występuje najważniejsza dla naszego zdrowia - faza snu głębokiego (NREM -sen o wolnych ruchach gałek ocznych), a w drugiej części nocy zaczyna się faza snu płytkiego (REM-o szybkich ruchach gałek ocznych). I to właśnie w tej drugiej fazie śnimy.  Pamiętajcie zatem aby się wysypiać. Wtedy będzie siła na trening i pracę. A nasz mózg będzie "sprawnie działał".  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz