wtorek, 10 czerwca 2014

... czerwono mi

Sezon na truskawki w pełni,mogę zatem przyznać się wam, że jestem "truskawkoholikiem". W tym roku nie zdecydowałam się na przetwory z truskawek, ponieważ robiąc przegląd mojej spiżarni znalazłam wiele konfitur i dżemów z zeszłego roku, które czekają na swoją kolej.
Ale zaczęłam próbować dołączyć truskawki do sałatek i mięs. Czy mi się udało. Sami ocenicie już niebawem.




Dlaczego zatem truskawki?
Co w nich jest takiego szczególnego, że tak bardzo je lubię pod każdą postacią.
Zawsze uważałam,że truskawki to jedna, wielka bomba witaminowa, dlaczego? Otóż 100 g truskawek zawiera w sobie:
  • 0,6 g białka
  • 6,2 g węglowodanów
  • 2,2 g błonnika
  • 20 mg kwasu foliowego
  • 12 mg sodu
  • 0,7 mg żelaza
  • cynk i mangan
  • witaminy z grupy A, B,
  • witaminę C, E
Zatem sami widzicie, że truskawki są cennym składnikiem diety. Musicie też wiedzieć,że zawierają one w sobie więcej witaminy C niż cytryna czy inne cytrusy. A co za tym idzie pomaga w odkwaszeniu organizmu (tak samo jak wapń i fosfor w połączeniu z magnezem). Kolejną cenną informacją będzie dla was to, że pektyny zawarte w tym owocu wpływają na poprawę flory bakteryjnej w naszych jelitach. Ze względu na wysoki poziom żelaza są polecane w diecie każdej kobiety- poprawiają kodycję włosów i skóry, chronią przed anemią.
Truskawki posiadają w swoim składzie  bardzo cenne związki (fitocydy)
o właściwościach bakteriobójczych.
Truskawki powinni jeść wszyscy. Nawet osoby z cukrzycą  dobrze znoszą przyswajanie tego owocu przez organizm. Jedynym przeciwwskazaniem do jedzenia truskawek będzie alergia pokarmowa na tenże owoc. Niestety truskawki są silnym alergenem. Poza tym posiadają dużą ilość salicylanów.

O zbawiennych własciwościach truskawek mogła bym pisać i pisać... 
Ale warto spróbować w końcu kilku ciekawych przepisów z truskawką w roli głównej. Na początek coś idealnie na te upały:

Mus truskawkowy na zimno:

 Bardzo prosty do wykonania,ponieważ potrzebujemy tylko 0,5 kg świeżych truskawek oraz jogurt naturalny. Truskawki wkładasz do miksera i blendujesz aby następnie odłożyć do lodówki na 30 minut do schłodzenia. Możesz wymieszać cały mus z jogurtem, a możesz pobawić się jak ja aby ułożyć produkty warstwami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz